( مطب اول ) 05138432060

( مطب دوم ) 05138443160
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
دکتر یگانه موسوی زاده » دندانپزشکی زیبایی » جراحی لیفت لثه با لیزر

جراحی لیفت لثه با لیزر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

لیزرها مرتبا در مراقبت های دندانپزشکی به علل مختلف استفاده می شوند. یکی از آن ها جراحی لیفت لثه با لیزر است. چه بخواهید از اختلالات لثه جلوگیری کنید و چه بخواهید با لیفت ظاهر لبخند خود را بهبود ببخشید، لیزر بهترین گزینه پیش روی شماست.

در آغاز یک ویدئو در رابطه جراحی لیفت لثه از خانم دکتر موسوی زاده باهم ببینیم.

جراحی لثه با لیزر چیست؟

جراحی لثه با لیزر یک روش جراحی مدرن است که در آن انرژی نور برای بهبود بخشیدن سلامت دهان و لبخند شما استفاده می شود. همچنین برای کشتن باکتری ها و تحریک رشد استخوان اطراف دندان های شما موثر است. لیزر دندانپزشکی در درمان حساسیت شدید و بیماری های لثه کاربرد دارد. حتی می تواند بافت لثه را برای کاهش “لبخند لثه ای” دوباره شکل دهد.

چه مواردی ممکن است باعث ایجاد لبخند لثه ای شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شکل گیری لبخند لثه ای می شوند :

  • اگر رشد بیش از اندازه ای در بافت باشد، لبخند شما لثه ای می شود زیرا بافت لثه قسمت زیادی از دندان را می پوشاند. بافت لثه اضافی می تواند در اثر التهاب یا دلایل ژنتیکی رشد کند.
  • هایپرپلازی لثه یا رشد بیش از حد لثه
  • عضله بیش فعال لب می تواند لب را بیش از اندازه بالا ببرد که در نتیجه لثه ها بیشتر نمایان می شوند.
  • اگر فک بالایی جلو امده باشد ، لثه ها برجسته تر دیده می شوند.

5 فایده جراحی لثه با لیزر چیست؟

اهداف جراحی لثه با لیزر از بین بردن تاثیر تخریبی باکتری و کمک به داشتن سلامت دهان است. اهداف دیگری نیز وجود دارند:

کم تهاجمی

جراحی با لیزر نسبت به روش های قدیمی جراحی لثه کمتر تهاجمی است. روش های قدیمی از  وسایل دندانپزشکی ای استفاده می کردند که بافت لثه را برش می داد و زخم های دردناکی بر جای می گذاشت که نیاز به بخیه و فرایند بهبودی داشت. چون لیزر به هیچ عنوان بافت لثه را نمی برد، ریسک عفونت، خون ریزی و حساسیت بعد از جراحی بسیار کاهش می یابد. همچنین به این معنی است که عوارض جانبی بعد از عمل کاهش می یابد. چون جراحی با لیزر خیلی ملایم است. بسیاری از بیماران از درست شدن مشکلات مربوط به سلامت دهان خود کمتر می ترسند.

درمان اختلال لثه

رشد بیش از حد لثه اگر در زمان مناسب خود درمان نشود، می تواند به بیماری لثه (پریودنتال) تبدیل شود و اختلالات لثه می توانند منجر به از دست دادن دندان ها شوند. بیماران مبتلا به اختلالات پیشرفته لثه می توانند با این درمان لیزر دندان های طبیعی خود را حفظ کنند. اختلال لثه می تواند باعث ایجاد کیسه های باکتری شود که با درمان های معمولی رفع نمی شوند.

زیباتر کردن لبخند شما

دندان های صاف و سفید باعث می شوند هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس شما بالا برود. همچنین لثه ها نقش مهمی در عزت نفس شما دارند. آیا دندان هایتان کوتاه به نظر می رسند یا احساس می کنید لبخند لثه ای دارید؟ اگر احساس می کنید نسبت بافت لثه به دندان ها نامتعادل است، ممکن است هنگام لبخند زدن حس بدی داشته باشید. جراحی لثه با لیزر شکل لثه های شما را فرم می دهد و بافت اضافی را برمی دارد و به شما لبخندی می دهد که همیشه آن را می خواستید.

دقت بالا در لیزر

هیچ بافت سالمی از لثه شما هنگام جراحی با لیزر آسیب نمی بیند. متخصصین لیزر را برای درست کردن بافت اسیب دیده و تحریک رشد بافت جدید و سالم استفاده می کنند. این روش بسیار دقیق و با ظرافت است.

دوران نقاهت بسیار کوتاه

روش های قدیمی جراحی لثه نیاز به دوره ریکاوری چند هفته ای داشتند که همراه با درد، تورم و رژیم خاص بوده است. دوره ریکاوری بعد از جراحی با لیزر 24 ساعت طول می کشد و بیماران فقط احساس ناراحتی خفیفی می کنند. چون هیچ برش یا بخیه ای دخیل نیست، بعد از لیزر سریعا خوب می شوید.

جراحی لیفت لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر چگونه انجام می شود؟

لیزرها لوله هایی هستند که از پرتوهای نوری بسیار قدرتمند انرژی گرمایی برای ارائه خدمات متنوعی در طول جراحی استفاده می شوند. لیزرها می توانند:

  • بافت اسیب دیده را ببرنند و بردارند.
  • جرم و باکتری را از بین ببرند.
  • محیط را استریلیزه کنند.

لیزرها با تولید یک تغییر انرژی در اتم ها کار می کنند. نور لیزر اتم ها را از حالت فعلی شان تغییر می دهد و به وضعیتی که حالت برانگیخته نامیده می شود، می رساند. این امر باعث می شود اتم انرژی ای به نام انتشار خود جوش تولید کند.

وقتی اتم به حالت اصلی خود برگردد ، ذراتی از نور به نام فوتون را منتشر می کنند. این فرایند انرژی مورد نیاز برای برخی کارها را تامین می کند. کارهایی مثل برش بافت بدون استفاده از تیغ.

آیا کانتورینگ لثه با لیزر دردناک است؟

هر عمل جراحی ای به ناچار همراه با کمی درد است. از آن جایی که در تمام جراحی های دهان و دهان محل مورد نظر با استفاده از بی حس کننده های موضعی بی حس می شوند، در طول جراحی دردی حس نخواهید کرد. بعد از اینکه جراحی تمام شد و بی حسی کم کم از بین رفت، ممکن است احساس درد و ناراحتی کنید.

مراقبت های بعد از جراحی

معمولا بعد از کانتورینگ لثه نیازی به داروهای مسکن نخواهید داشت. در صورت نیاز ، از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید اما دقت کنید که حاوی اسپرین نباشند! اسپرین به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند و می تواند باعث خون ریزی شود.

● بهداشت دهان: تا هفته ها پس از جراحی لثه لازم است مراقب باشید هنگام مسواک زدن و استفاده از نخ دندان خون ریزی نکنید. از دهان شویه بدون الکل استفاده کنید تا در ناحیه مورد نظر سوزشی ایجاد نشود.

● رژیم: تا زمانی که لثه هایتان به طور کامل بهبود یابد، رژیم غذایی ای حاوی غذاهای نرم که ترد، ادویه دار و اسیدی نباشند؛ داشته باشید. این نوع غذاها باعث سوزش ناحیه مورد نظر می شوند و فرایند بهبود را طولانی می کنند. تا چند روز از خوردن قهوه ، چای و سودا خودداری کنید.

● فعالیت: هر چه بیشتر استراحت کنید، فرایند بهبودی شما زودتر طی می شود. در چند روز اول از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های فیزیکی خودداری کنید. انجام آن باعث تورم، خون ریزی و درد بیشتر در ناحیه مورد نظر می شود.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
کامپوزیت دندان در بارداری

کامپوزیت دندان در بارداری

ما در این نوشتار قصد داریم تا در مورد کامپوزیت دندان در بارداری، عواقب و مشکلاتی که می تواند به همراه داشته باشد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. دقت داشته باشید که زیبایی دندان ها امروزه دغدغه بسیای از افراد است از همین رو خیلی از خانم ها ممکن است در دوران...

هزینه کامپوزیت دندان در مشهد سال (1403)

هزینه کامپوزیت دندان در مشهد سال (1403)

در تعیین هزینه کامپوزیت دندان، ترکیبی از عوامل مختلف مانند منطقه جغرافیایی، دستمزد دندانپزشک، تخصص و مهارت، مارک کامپوزیت و... تاثیرگذار هستند. ولی تعیین هزینه دقیق کامپوزیت نیاز به بررسی حضوری توسط دندانپزشک دارد چون وضعیت دندان هر فرد با فرد دیگر متفاوت است پس همین...

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت‌ها تحت تأثیر عواملی مانند مراقبت، نوع استفاده، روش نصب کامپوزیت، میزان تجربه پزشک و ... بستگی دارد. مقاله حاضر به بررسی عوامل مؤثر بر طول عمر کامپوزیت‌ها، روش‌های بهبود ماندگاری و ارائه راهکارهای عملی برای استفاده بهینه از این ماده ترمیمی می‌پردازد....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

تماس با پزشک